Menu

Yeniden fit olmak için 5 altın tavsiye

Yeniden fit olmak için 5 altın tavsiye

Zor geçen bir yılın ardından vücutlarımız kondusyonunu kaybetmiş olabilir. Pandeminin yarattığı korku dolu psikolojinin ayrıca bedenlerimize stress baskısı yaptığını da unutmayalım. Stress ise yağlanmayı hızlandırdığı gibi sağlıklı yaşamı, sağlıklı düşünmeyi, pozitif enerjiyi yok eden bir zehir gibi hayatımıza sızar. Peki, yeniden sağlıklı ve fit bir yaşam düzenine geçebilmek için hızlı şekilde hangi önlemleri alabiliriz?

1. Zihninizi temizleyin

Pandeminin ilk dönemini hatırlayacak olursanız, kıtlık olacak, marketlerde gıda kalmayacak korkusu pompalanmış, insanlar makarna depolamak için marketlere akın etmişti. Bu “kıtlık” korkusu, bilinçaltımızdaki on binlerce yıllık bir korku ve bunun ihtimali bile bizi strese sokmaya yetiyor. O nedenle, öncelikle zihninizi tazeleyip bilinç kazanın. Modern dünyada insan medeniyeti gelecek tehlikeleri görerek önlemlerini alabilecek bilinç düzeyine ulaştı. Medeniyetimiz eğer kıtlık tehlikesi olduğunu fark ederse, sayısız insan toprağı ekmeğe biçmeye başlayıp gıda üretimini çoğaltıyor. Devletler, kurumlar, planlama teşkilatları bu riskleri görerek yıllar öncesinden önlemler alıyor. Dolayısıyla, önce zihnimizi ilkel korkulardan bir kurtarıp daha az stresli bir yaşamın kapısını açalım.

2. Yeniden spora başlayalım

Sokağa çıkma kısıtları ve maske kuralları nedeniyle uzun yürüyüşler yapma alışkanlığımızı kaybetmiş olabiliriz. Bunu yeniden kazanmalıyız. Yürüyüş sadece ayak kaslarımızı çalıştırmakla kalmaz, zihnimizi de tazeleyen iyileştirici bir etkiye sahiptir. Bluetooth kulaklık seti ve powerbank gibi ihtiyaçlarınızı da yanınıza alın, telefonunuzda güzel bir müzik açın, kulaklığınızı takın ve bir saat, gerekiyorsa iki saat, istiyorsanız daha uzun yürüyüşlere başlayın.

3. Dijital imkanları sonuna kadar kullanalım

Evde yaşarken dijital dünyaya daha hızlı adapte olduk ve bunu da şimdi sağlıklı bir yaşam kurmak için kullanalım. Daha sağlıklı yemek tarifleri keşfetmek, daha efektif antrenman tavsiyeleri, spor ve yürüyüş için bize destek olacak Endomondo gibi aktivite uygulamaları veya uzun yürüyüşler boyunca dinleyebileceğimiz podcast’ler.... Hepsi dijital dünyada bizi bekliyor. Tek ihtiyacımız olan yetenekli bir akıllı telefon. Eğer şu sıra akıllı telefonunuzu da yenilemek isterseniz, hayatınızı tazelemek isterken bu da güzel bir etki yaratabilir. Son model Xiaomi telefonlarını incelemenizi tavsiye ederiz.

4. Daha fazla sosyalleşin

Fiziksel olarak bir araya gelemiyor olsanız bile arkadaşlarınızla daha fazla dijital konferanslar düzenlemeye çalışın. Zoom gibi uygulamaları sadece iş için kullanmayın. Arkadaşlarınızla grup halinde sohbet etmek için de kullanın onları. Dijital de olsa, bu sosyalleşme fırsatları bedeninizi ve ruhunuzu daha canlı tutacak, sizi harekete geçirecektir.

5. Beslenmeyi yavaş yavaş düzenleyin

Eğer pandemi döneminde beslenme alışkanlıklarınızı bozduysanız, bunu bir gecede geri çeviremezsiniz. Bu tür şok diyet denemeleri sizi daha fazla strese sokarak vücudunuzu yorabilir. Bunun yerine, planlı programlı şekilde diyetinizi yavaş yavaş sağlıklı beslenme yönüne çevirin. Vücudunuz, sağlıksız besinlerden sağlıklı beslenmeye geçtiğini fark edip tepki vermeden onu yeni beslenme düzeninizle kuvvetlendirin.

Ortam

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.

Sevimli Tehlikeli oyuncularının Hafta Sonu çekimi

0:00 Play

Demet Akalın röportajı kamera arkası

0:00 Play

Hepsi

Röportaj

Moda & Güzellik